Llicència d'obres menors de serveis i instal·lacions
Sol·licitud que es fa a l'Ajuntament per a l'execució de qualsevol de les obres que es detallen a continuació:
Si voleu assegurar-vos que per realitzar les obres que teniu previstes us cal sol·licitar una llicència d'obres menors a l'ajuntament, respongueu les preguntes guiades del Qüestionari d'obres (compatible només amb Google Chrome).
Més informació
- » Catàleg de comunicacions i llicències d'obres - 2019
- » Detalls constructius d'escomesa a la via pública
- » Guia de companyies de serveis
»
Criteris en la presentació de projectes d'obres
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat - Ca del Pantà, 20 2 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Companyies de subministradores dels serveis d'aigua, cable, electricitat i gas, empreses constructores i particulars.
Documentació que cal presentar
- Projecte d'obres bàsic (original)
- Projecte d'obres bàsic i executiu (original)
- Projecte d'obres executiu (original)
- Full d'assumpció de la direcció facultativa o declaració responsable del tècnic competent (original)
- Document d'acceptació de residus de la construcció (segons model) (original)
Les sol·licituds de canalitzacions elèctriques particulars han d'anar acompanyades de:
- Assegurança de Responsabilitat Civil del contractista (còpia)
- Documentació acreditativa de la inscripció del contractista al REIE (còpia)
- Plànol / informe tècnic de la companyia elèctrica, en què s'indiqui el punt de connexió (original)
Les sol·licituds de canalitzacions per escomeses al clavegueram han d'anar acompanyades de:
- Plànol d'ubicació de la connexió a realitzar, on consti: a) Indicació del punt de connexió; i b) Acotar els metres de rasa a realitzar des de la façana al punt de connexió amb la xarxa general. (còpia)
- Plànol de detall a escala 1:20 / 1:50 de la connexió al clavegueram. (còpia)
Altres documents:
- Declaració d'exempció del pagament de la taxa per serveis urbanístics , si s'escau (presencial) (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
L'Ajuntament pot descarregar-se els documents que han estat visats telemàticament pel Col·legi d'arquitectes de Catalunya (COAC), el Col·legi d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació de Barcelona (CAATEEB), i el Col·legi d'enginyers graduats i enginyers tècnics industrials de Barcelona (EBCN).
Si ens faciliteu el número de referència de cada un dels documents visats no caldrà que els adjunteu a la sol·licitud de llicència.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
TaxesFiances
ICIO
Termini legal de resolució i silenci administratiu
1 mes.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu quan afecta el domini o servei públic; es tracta d'obra nova que incompleix la normativa i planejament urbanístic; manquen informes
preceptius i vinculants d'altres administracions; són obres d'implantació
d'instal·lacions de nova planta.
Impresos
-
Sol·licitud de llicència d'obres menors (obres i instal·lacions de serveis en el domini públic municipal)
-
Sol·licitud d'assenyalament de dates
-
Declaració responsable per l'exercici professional (urbanisme)
-
Declaració d'exempció del pagament de la taxa per serveis urbanístics (presencial)
-
Model de document d'acceptació de residus de la construcció
imprès
Servei responsable
Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat
Observacions
Una vegada atorgada la llicència i per tal de que els serveis tècnics puguin fer la coordinació i seguiment de les obres a la via pública, el titular de la llicència ha de sol·licitar l'assenyalament de dates, document on consten les dades bàsiques de la llicència i les dates d'inici i finalització de les mateixes. Aquesta sol·licitud s'ha de formular amb la suficient antelació a la data d'inici dels treballs, a efectes de coordinació.
Amb el document d'assenyalament de dates que es lliura al titular de la llicència i que ha d'estar a disposició de l'autoritat municipal a peu d'obra, s'adjuntaran diverses etiquetes identificatives que han d'estar ben visibles a les tanques de protecció. L'execució de les obres sense haver obtingut l'assenyalament de dates oportú serà objecte de sanció.
Si la càrrega i descàrrega de materials o les obres a executar poden tenir incidència en el trànsit rodat, s'haurà d'avisar prèviament a la Policia Municipal, via Seu electrònica (Autorització per a tall de carrer) o via telefònica (93 780 55 55) i obtenir la seva autorització.
Informació actualitzada el dia 8-1-2019