Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis
És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar telemàticament a la Generalitat amb anterioritat a la presentació de la comunicació o llicència d'obres i/o d'activitats considerada de risc important en matèria d'incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Posteriorment a l'obtenció de l'informe favorable i a l'execució d'obres, i abans de tramitar la legalització, cal que alguna de les entitats col·laboradores de l'Administració en l'àmbit de la prevenció i la seguretat en matèria d'incendis faci l'acta de comprovació en matèria d'incendis i n'emeti el certificat.
Tot seguit, l'empresa ha de tramitar a l'Ajuntament la comunicació o la llicència d'obres o d'activitats, segons s'escaigui.
Consideracions prèvies
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
La persona física o jurídica que vol realitzar obres o exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.
Documentació que cal presentar
- Memòria tècnica descriptiva i justificativa del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d'incendis. (original)
- Plànol /s de les instal·lacions (original)
Cap d'aquests arxius no poden superar el límit dels Mb, o el pes digital màxim permès per poder fer la tramesa que determini la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments
A tota la documentació tècnica (memòria i plànols) cal signatura electrònica del tècnic/a competent o visat del col·legi professional o certificat d'actuació professional o similar.
La signatura electrònica ha d'anar incrustada, però sense protegir el document per realitzar mesures en els plànols. La signatura manuscrita escanejada no és valida.
- Autorització per tramitar en nom d'altra persona, si és el cas (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
La Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, estableix que la documentació s'ha de presentar obligatòriament en suport informàtic.
Preu
No té cost
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini de presentació
Per obres i/o activitats en general l'informe s'ha d'obtenir prèviament a l'inici de les obres -si n'hi ha-, i en qualsevol cas abans de l'inici de l'activitat i de la presentació de la corresponent comunicació/llicència.
Per activitats de carácter esporàdic o puntual l'informe s'ha de sol·licitar amb un mínim de quinze dies hàbils d'antelació a la realització de l'acte de comprovació, doncs sense l'obtenció prèvia de l'informe no es podrà celebrar l'acte.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
2 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Positiu
Impresos
-
Informe de prevenció i seguretat en materia d'incendis
imprès - Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Activitats Econòmiques
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Observacions
Servei responsable en cas d'obres
Serveis d'Urbanisme
Ca Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La sol·licitud s'ha de presentar a la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, la qual emetrà l'informe en un termini de dos mesos, i el notificarà electrònicament a la persona sol·licitant i a l'Ajuntament.
L'informe que es notifiqui ha de ser verificat per una entitat col·laboradora de l'administració (ECA) i prèviament a l'inici de qualsevol activitat caldrà presentar a l'administració el certificat de l'acta de l'ECA.
Informació actualitzada el dia 18-3-2024