Comunicació prèvia ambiental municipal
Tràmit que s'ha de realitzar a l'ajuntament per a l'obertura d'activitats, instal·lacions o establiments que per les seves característiques poden produir afectacions de tipus ambientals, de seguretat i de salut que suposin risc per a les persones i els béns i fan necessària la intervenció d'un tècnic competent que mitjançant un projecte defineixi la incidència d'aquestes afectacions.
Les activitats que s'han de sotmetre a aquest tràmit estan incloses en l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Els traspassos d'aquestes activitats es legalitzaran mitjançant la presentació d'una Comunicació de canvi de titularitat.
Es podran legalitzar modificacions substancials de l'activitat, mitjançant la presentació del mateix formulari de Comunicació prèvia ambiental municipal marcant la casella de modificació i incloent el projecte i el certificat tècnic.
És obligatori fer efectiu el pagament de la Taxa de serveis de legalització de les activitats i instal·lacions i de serveis ambientals. L'autoliquidació forma part de la tramitació telemàtica del formulari.
Requisits previs
Abans d'iniciar l'activitat o instal·lació, el titular de la mateixa o el seu representant legal, ha de realitzar els tràmits següents:
Més informació
- » Consulteu la informació bàsica sobre l'accessibilitat en locals
- » Qualificacions urbanístiques i compatibilitat d'usos
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones físiques o jurídiques (autònoms, entitats i empreses o el seu representant legal) que vulguin iniciar, ampliar o modificar substancialment una activitat, instal·lació o establiment, o que vulguin exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment.
En cas de presentar el formulari en nom d'un altre per representació, s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua i disposar dels documents que ho acreditin.
Documentació que cal presentar
- Projecte tècnic , segons models (Important: consulteu l'apartat d'Observacions) (original)
- Certificat emès per personal tècnic competent (segons model) (original)
- Fotografia de la façana de l'activitat (finalitzades les obres d'adequació de local) (còpia)
- Certificat de l'acta de comprovació en matèria de seguretat contra incendis (formulari SP03), emès per entitat verificadora, si s'escau. (original)
- Certificat de l'aïllament acústic, si s'escau (serà obligatori sempre que l'activitat tingui afectació amb un recinte protegit). (original)
- Declaració o informe d'impacte ambiental, si s'escau (còpia)
- Pla de dejeccions ramaderes, amb el consegüent informe favorable del departament en matèria d'agricultura i ramaderia, si s'escau (còpia)
- Llicència /es, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns de domini públic no municipal, si s'escau (còpia)
En el supòsit que la persona que tramita la Comunicació no sigui la persona titular de l'activitat, cal aportar:
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona (segons model), adjuntant una fotocòpia del document d'identitat de la persona representada. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
Es calcula d'acord amb l'O.F. 3.33 i depèn del metres quadrats de l'activitat i del Vector Ambiental i de Seguretat (VAS) establert a l'Ordenança d'usos i activitats.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini de presentació
El formulari de la comunicació prèvia ambiental municipal es presenta quan es vol iniciar l'activitat una vegada estan finalitzades les instal·lacions i les obres necessàries per poder dur-la a terme.
Compromís en el termini de resolució
No hi ha resolució.
Les Comunicacions prèvies ambientals municipals presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre General de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents i acompanyada de la documentació tècnica requerida per la normativa sectorial que li sigui d'aplicació a l'activitat. La presentació de la comunicació prèvia ambiental municipal faculta a l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Impresos
- Model de certificat tècnic (Comunicacions)
- Projecte tècnic d'activitats
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Activitats Econòmiques
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Observacions
- MEMÒRIA TÈCNICA: aporteu-la mitjançant la presentació de l'imprès "Projecte tècnic d'Activitats" complimentat (a l'apartat d'Impresos trobareu el model)
- PLÀNOLS: d'emplaçament a escala 1:500 o 1:1000 i de planta del local a escala 1:50, 1:100 o 1:200, assenyalant la distribució d'elements, instal·lacions i maquinària.
Ajudes
Per emplenar els formularis, us caldran algunes dades que podeu obtenir a través de diferents enllaços i/o documents.Informació actualitzada el dia 13-11-2019