Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat amb projecte tècnic i certificat
Tràmit que s'ha de fer a l'Ajuntament per a les activitats econòmiques incloses a l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.
Mitjançant la Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat, la persona interessada posa en coneixement de l'Ajuntament l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica de les incloses en l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a "Projecte tècnic + certificat tècnic"), i hi adjunta el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.
Perquè la comunicació sigui vàlida és obligatori fer efectiu el pagament de la Taxa de serveis de legalització de les activitats i instal·lacions i de serveis ambientals. L'autoliquidació forma part de la tramitació telemàtica del formulari.
Requisits previs
Abans d'iniciar l'activitat o instal·lació, la persona titular de la mateixa o la seva representant legal, ha de realitzar els tràmits següents:
Més informació
- » Consulteu la informació bàsica sobre l''accessibilitat en locals
- » Qualificacions urbanístiques i compatibilitat d'usos
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones físiques o jurídiques (en règim d'autònoms, entitats i empreses o la seva representant legal) que vulguin iniciar o modificar substancialment una activitat, instal·lació o establiment, o que vulguin exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment.
En cas de presentar el formulari en nom d'una altra per representació, s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua i disposar dels documents que ho acreditin.
Documentació que cal presentar
- Projecte tècnic , segons model de l'apartat Impresos (Important: consulteu l'apartat d'Observacions) (original)
- Certificat emès per personal tècnic competent de la posada en funcionament de l'activitat, segons model de l'apartat Impresos (original)
- Fotografia de la façana de l'activitat (finalitzades les obres d'adequació de local) (còpia)
En determinats supòsits, cal aportar també:
- Certificat de l'aïllament acústic, si s'escau (serà obligatori sempre que l'activitat tingui afectació amb un recinte protegit). (original)
- Certificat de l'acta de comprovació en matèria de seguretat contra incendis (formulari SP03), emès per entitat verificadora, si s'escau. (original)
- Llicència /es, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns de domini públic no municipal, si s'escau (còpia)
- Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament. (còpia)
En el cas d'establiments comercials amb una superfície de venda compresa entre 400 m2 i 2.499 m2 o d'establiments comercials singulars amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2, cal adjuntar el formulari específic, disponible a l'apartat Impresos.
- Comunicació d'establiments comercials (original)
En el supòsit que la persona que tramita la Comunicació no sigui la persona titular de l'activitat, cal aportar:
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona (segons model), adjuntant una fotocòpia del document d'identitat de la persona representada. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
Es calcula d'acord amb l'O.F. 3.33 i depèn del metres quadrats de l'activitat i del Vector Ambiental i de Seguretat (VAS) establert a l'Ordenança d'usos i activitats.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini de presentació
El formulari de la comunicació es presenta quan es vol iniciar l'activitat una vegada estan finalitzades les instal·lacions i les obres necessàries per poder dur-la a terme.
Compromís en el termini de resolució
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament, l'OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Impresos
- Projecte tècnic d'activitats
- Model de certificat tècnic (Comunicacions)
- Comunicació Establiments comercials
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Activitats Econòmiques
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Observacions
- MEMÒRIA TÈCNICA: aporteu-la mitjançant la presentació de l'imprès "Projecte tècnic d'Activitats" complimentat (disponible a l'apartat d'Impresos).
- PLÀNOLS: d'emplaçament a escala 1:500 o 1:1000 i de planta del local a escala 1:50, 1:100 o 1:200, assenyalant la distribució d'elements, instal·lacions i maquinària.
Ajudes
Per emplenar els formularis, us calen dades que podeu obtenir a través de diferents enllaços i/o documents.- Qualificació urbanística: consulteu el planejament vigent del web de l'ajuntament (guia de consulta)
- Referència cadastral. Consulteu:
- - la informació associada del planejament vigent del web de l'ajuntament
- - la Sede electronica del Catastro
- Codi CCAE / Codi IAE
Informació actualitzada el dia 23-2-2021