Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Comunicació prèvia d'obertura

Comunicació prèvia d'obertura


Tràmit que s'ha de realitzar a l'ajuntament per a l'obertura d'activitats, instal·lacions o establiments de baix risc incloses en l'Annex II de la Llei 16/2015 (vegeu columna corresponent a "Comunicació prèvia" de la taula tècnica), així com també en la Llei 12/2012, de 26 de desembre.

Aquestes activitats, per les seves característiques, poden produir molèsties o tenir afectacions de tipus ambientals, de seguretat i de salut que suposin risc baix per a les persones i els béns, i fan necessària la intervenció d'un tècnic competent que mitjançant un projecte defineixi la incidència d'aquestes afectacions.

Els traspassos d'aquestes activitats es legalitzaran mitjançant la presentació d'una Comunicació de canvi de titularitat.

Es podran legalitzar modificacions substancials de l'activitat, mitjançant la presentació del mateix formulari de Comunicació prèvia d'obertura marcant la casella de modificació i incloent el projecte i el certificat tècnic.

Requisits previs


Abans d'iniciar l'activitat o instal·lació, el titular de la mateixa o el seu representant legal, ha de realitzar els tràmits següents:

  • Obtenir la llicència comercial, si l'activitat té una superfície de venda igual o superior a 2.500 m², o de més de 800 m² si està fora de la TUC.

  • Obtenir llicència d'obres o haver comunicat l'execució de les obres d'adequació del local, si és el cas.

  • Verificar la compatibilitat urbanística de l'activitat o instal·lació.

  • Comprovar si el local on s'ubicarà l'activitat es troba a la zona delimitada al Plànol d'adreces afectades per la zona de seguretat de Protecció Civil i Seguretat industriali si ho està, obtenir l'/els informe/s previ/s de Protecció civil i/o Seguretat Industrial. Si necessiteu aclarir dubtes tècnics, sol·liciteu una cita amb personal tècnic municipal o envieu la vostra consulta a la bústia dels tècnics abans de presentar la sol·licitud.

  • Obtenir informe previ en matèria de incendis, en cas que l'activitat a desenvolupar estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

  • Obtenir tots els títols administratius habilitants, si la normativa sectorial de l'activitat o instal·lació ho exigeix.

  • Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d'un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011. Podeu consultar els requisits que s'apliquen per a cada activitat en el quadre adjunt.

  • Disposar del projecte tècnic de l'activitat, així com el certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signats per un tècnic competent.

  • Haver efectuat l'autoliquidació de la taxa corresponent (si feu el tràmit de la Comunicació prèvia d'obertura telemàticament, l'autoliquidació forma part d'aquest tràmit i no cal fer-ho prèviament).

  • Més informació


    Com es pot tramitar

    Per Internet Tramitació de Comunicació prèvia d'obertura amb identificacació Ompliu el formulari (id. obligatòria) Simulació de Comunicació prèvia d'obertura Simuleu el càlcul
    Presencialment
    Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) - Ca dels Telers, 5 1 -2 ( 08221 Terrassa)

    Qui el pot demanar?

    Les persones físiques o jurídiques (autònoms, entitats i empreses o el seu representant legal) que vulguin iniciar, ampliar o modificar substancialment una activitat, instal·lació o establiment, o que vulguin exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment.

    En cas de presentar el formulari en nom d'un altre per representació, s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua i disposar dels documents que ho acreditin.

    Documentació que cal presentar

    • Comunicació prèvia d'obertura (formulari estructurat) (original)
    • Projecte tècnic que consta de fitxes tècniques, plànols, etc (consulteu l'apartat d'Observacions) (original)
    • Certificat emès per tècnic competent de la posada en funcionament de l'activitat (segons model) (original)
    • Fotografia de la façana de l'activitat (finalitzades les obres d'adequació de local) (original)

    En determinats supòsits, cal aportar també:

    • Certificat de l'acta de comprovació en matèria de seguretat contra incendis (formulari SP03), emès per entitat verificadora, si s'escau. (original)
    • Llicència /es, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns de domini públic no municipal, si s'escau (original)
    • Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament. (original)
    • Declaració responsable en matèria de salut alimentària si es tracta d'un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011 (original)
    • Poders del representant de la persona jurídica, si s'escau. (original)
    • Altra documentació específica , si s'escau (original)

    En el supòsit que la persona que tramita la Comunicació no sigui la persona titular de l'activitat, cal aportar:

    • Autorització per tramitar en nom d'una altra persona (segons model), adjuntant una fotocòpia del document d'identitat de la persona representada. (original)

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Preu

    El preu de la taxa es calcula d'acord amb l'O.F. 3.33 i depèn del metres quadrats de l'activitat i del Vector Ambiental i de Seguretat (VAS) establert a l'Ordenança d'usos i activitats.

    Cal que realitzeu el tràmit d'Autoliquidació de la taxa de les activitats i instal·lacions

    Compromís en el termini de resolució

    No hi ha resolució.

    Les Comunicacions prèvies presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre General de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents i acompanyada de la documentació tècnica requerida per la normativa sectorial que li sigui d'aplicació a l'activitat. La presentació de la comunicació prèvia faculta a l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Impresos

    • Comunicació prèvia d'obertura (CP)
    • Certificat tècnic (Comunicacions)
    • Fitxes tècniques d'activitats (CP i LB)
    • Fitxes d'accessibilitat
    • Fitxes protecció d'incendis RSCIEI
    • Fitxes protecció d'incendis CTE
    • Declaració responsable en matèria de salut alimentària
    • Autorització per tramitar en nom d'una altra persona

    Servei responsable

    Servei d'Activitats Econòmiques
    Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 000

    Observacions

    El projecte tècnic signat pel personal tècnic competent, ha d'anar visat pel Col·legi professional o acompanyat de la pòlissa de Responsabilitat Civil del personal tècnic, i ha de constar de:

    1. Fitxes tècniques d'obligat compliment (consulteu l'apartat d'impresos)
    2. Plànols: d'emplaçament a escala 1:500 o 1:1000 i de planta del local a escala 1:50, 1:100 o 1:200, assenyalant la distribució d'elements, instal·lacions i maquinària.
    3. Estudi acústic i certificat de l'aïllament, si s'escau


    Ajudes

    Per emplenar els formularis, us caldran algunes dades que podeu obtenir a través de diferents enllaços i/o documents.

    1. Qualificació urbanística: consulteu el planejament vigent del web de l'ajuntament (guia de consulta)

    2. Referència cadastral. Consulteu:
    3. Codi CCAE 2009: consulteu el web de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat)

    Informació actualitzada el dia 20-12-2016

     
     

    Normativa

    Tràmits relacionats

    Dubtes i suggeriments

    Servei d'Activitats Econòmiques

    Telèfon: 937 397 000

    INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


    Admesos i exclosos a escoles
    Verificació de documents signats digitalment
    Presentació de factures electròniques
    Tauler d'anuncis i edictes
    Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
    Notificació electrònica

    Atenció al ciutadà

    ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

    Ajuntament de Terrassa

    Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
    Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)