Comunicació prèvia d'obres de serveis i instal·lacions
Comunicació que es fa a l'Ajuntament per a la realització a la via pública de qualsevol de les actuacions següents que afectin a serveis i instal·lacions de llum, aigua, gas i cable:
En el cas de reparacions d'escomeses particulars , l'Ajuntament disposa d'un servei extern per a l'execució de reparacions a la xarxa de clavegueram i de claveguerons. Només cal sol·licitar-ho a través del tràmit Sol·licitud de nova connexió o reparació de desguàs a la xarxa de clavegueram. Amb aquesta opció, no cal sol·licitar llicència d'obres, ni fer el pagament de la taxa i de l'impost de construccions, ni de dipositar fiança per garantir la correcta execució de l'obra.
Si voleu assegurar-vos que per realitzar les obres que teniu previstes us cal presentar una comunicació prèvia davant l'ajuntament, respongueu les preguntes guiades del Qüestionari d'obres (compatible només amb Google Chrome).
Més informació
- » Catàleg de comunicacions i llicències d''obres - 2024
- » Full informatiu de detalls constructius d'escomesa, vorera i calçada
- » Guia de companyies de serveis
»
Criteris en la presentació de projectes d'obres
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Empreses de serveis que hagin d'efectuar petites obres a la via pública.
Particulars que hagin de reparar l'escomesa de connexió al clavegueram.
Documentació que cal presentar
-
Plànol d'emplaçament (indicatiu de la situació dels pals, cales, rases, armaris, etc.).
Descarregueu el plànol (còpia) - Document d'acceptació de residus de la construcció segons model (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
TaxaComunicació prèvia (art.8.1.2.1 - OF 3.2) ...... 62,76 €
Comunicació prèvia (art.8.1.2.2 - OF 3.2) .... 173,25 €
Fiances
Reposició de paviments estàndars ............. 92,00 €/ml
Reposició de paviments especials .............. 245,00 €/ml
Retirada de suports (pals) ........................... 370,00 €/ml
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
Si en el termini d'un mes a comptar de la presentació de la comunicació, l'Ajuntament no manifesta de manera motivada la disconformitat, l'actuació comunicada queda legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme amb la normativa aplicable.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Impresos
- Comunicació d'obres a la via pública (presencial)
-
Model de document d'acceptació de residus de la construcció
imprès - Declaració d'exempció del pagament de la taxa per serveis urbanístics (presencial)
- Sol·licitud d'assenyalament de dates
Servei responsable
Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat
Observacions
El justificant de pagament de la liquidació acredita, davant d'una inspecció, de l'obtenció d'autorització municipal per fer les obres.
Es recorda l'obligatorietat de llençar la runa en un abocador legalment autoritzat.
Si la càrrega i descàrrega de materials o les obres a executar poden tenir incidència en el trànsit rodat, s'haurà d'avisar prèviament a la Policia Municipal, via Seu electrònica (Autorització per a tall de carrer) o via telefònica (93 780 55 55) i obtenir la seva autorització.
Per poder fer la coordinació i seguiment de les obres a la via pública, el titular de l'autorització ha de sol·licitar l'assenyalament de dates, document on consten les dades bàsiques dels treballs a executar i les dates d'inici i finalització de les mateixes. Aquesta sol·licitud s'ha de formular amb la suficient antelació a efectes de coordinació dels treballs a la via pública.
Informació actualitzada el dia 23-1-2024