Modificació no substancial i no significativa d'una activitat existent
Tràmit que s'ha de realitzar a l'Ajuntament per posar en coneixement una modificació no substancial i no significativa que disposa d'expedient de regularització, ja sigui per autorització, llicència o comunicació.
Per poder qualificar una modificació com a no substancial i no significativa, d'acord amb la normativa vigent per a cada tipologia d'activitat, és necessària l'anàlisi i la intervenció de personal tècnic competent per valorar l'afectació en tots els casos, i caldrà justificar tècnicament que els canvis es troben en algun dels supòsits de modificació que es preveuen a:
El personal tècnic municipal ha de poder valorar l'abast de la modificació que es produeix en l'establiment per determinar si és o no substancial, si és o no significativa i si afecta o no a les persones i al medi ambient, en aplicació de la normativa que correspongui en cada cas.
Per aquest motiu el tràmit que correspongui vindrà determinat pel règim d'intervenció administrativa que hagi legalitzat l'activitat, si està sotmesa al règim de:
El tècnic responsable en qualsevol cas haurà de justificar i reflectir amb claredat que les condicions modificades d'una autorització, d'una llicència o d'una comunicació, les noves instal·lacions o la supressió d'existents de l'activitat, els canvis de configuració física de l'establiment, substitució d'elements estructurals/decoratius, introducció/eliminació de processos, l'ampliació/supressió d'activitats complementàries, etc. poden certificar-se i garantir-se que no es troben en els supòsits que la normativa estableix com a modificacions substancials i/o significatives, que no afecten a les persones o al medi ambient i han de posar-se en coneixement de l'administració competent.
Caldrà justificar sempre que es tramiti una modificació no substancial i no significativa que es disposa, en tots els casos, de les actes de les inspeccions o controls periòdics/autocontrols als que estan obligats les persones titulars dels establiments, independentment del règim administratiu sigui de comunicació, de llicència o d'autorització.
Les modificacions no substancials o substancials d'una activitat, un establiment o una instal·lació s'han de legalitzar mitjançant el formulari que correspongui d'acord amb el règim d'intervenció al que estigui sotmès (Llicència o Comunicació), marcant la casella de modificació.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Requisits previs
Abans de modificar l'activitat o la instal·lació, la persona titular de la mateixa o la persona que la representa legalment, ha de realitzar els tràmits següents:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Condicions per a la presentació
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Informació sobre el pagament de la taxa corresponent
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Informació sobre el compromís en resoldre i notificar la sol·licitud presentada
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones físiques o jurídiques (en règim d'autònoms, entitats i empreses o la seva representant legal) que vulguin modificar no substancialment i no significativament una activitat, instal·lació o establiment amb expedient preexistent vigent.
En cas de presentar la sol·licitud en nom d'una altra persona, per representació, s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua i disposar dels documents que ho acreditin..
Documentació que cal presentar
- Projecte tècnic , segons model disponible a l'apartat Impresos, i/o (còpia)
- Memòria tècnica descriptiva (còpia)
- Certificat s actes de les ECAs, per acreditar els controls periòdics/autocontrols als què s'ha sotmès l'activitat en compliment de la normativa que li sigui daplicació (còpia)
- Certificat tècnic , emès per personal tècnic competent, de la posada en funcionament de l'activitat, segons model disponible a l'apartat Impresos (còpia)
- Plànol /s actualitzats que reflecteixin la part física/els elements/les instal·lacions, etc. que cal adjuntar al projecte/memòria (còpia)
- Fotografia actualitzada de la façana i de la part modificada de l'activitat (finalitzades les obres d'adequació de la modificació de l'activitat/instal·lació/establiment/local) (còpia)
- Comunicació d'establiments comercials (còpia)
Consulteu l'apartat d'Observacions, on consten tots els requisits de la documentació tècnica.
En determinats supòsits, cal aportar també:
- Certificat de l'aïllament acústic actualitzat, si escau. Serà obligatori sempre que l'activitat tingui afectació en un recinte protegit (còpia)
- Certificat de l'acta de comprovació en matèria de seguretat contra incendis, emès per entitat verificadora, si escau (còpia)
- Llicència /es, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns de domini públic no municipal, si escau (còpia)
- Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament (original i còpia)
En el supòsit que la persona que tramita la Comunicació no sigui la persona titular de l'activitat, cal aportar:
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona (segons model), adjuntant una fotocòpia del document d'identitat de la persona representada (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
Perquè la modificació sigui vàlida és obligatori fer efectiu el pagament de la Taxa de serveis de legalització de les activitats i instal·lacions i de serveis ambientals. L'autoliquidació forma part de la tramitació telemàtica del formulari.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini de presentació
Autoritzacions i llicències: abans d'efectuar la modificació, que no es podrà dur a terme fins que s'obtingui l'informe favorable de l'administració competent.
Comunicacions: quan s'hagi efectuat la modificació, una vegada finalitzades les instal·lacions i obres necessàries, sota la responsabilitat del/de la tècnic/a que l'hagi valorat com a no substanciali no significativa, i sempre que no sigui necessària l'obtenció prèvia d'informe favorable de l'administració competent.
Compromís en el termini de resolució
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la sol·licitud, amb la comprovació del pagament realitzat de la taxa corresponent i la documentació tècnica complerta, i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida per a poder valorar la modificació
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
6 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu, comporta la desestimació de la modificació no substancial i no significativa en el règim de llicència
Positiu, comporta l'estimació de la modificació no substancial i no significativa en el règim de comunicació, sens perjudici que en qualsevol moment l'administració podrà verificar/revisar i emetre resolució desestimant els efectes de la modificació en cas que es constati que en realitat es tracta de modificació substancial i/o significativa.
Impresos
- Projecte tècnic d'activitats
- Certificat tècnic final d'instal·lacions (Llicències)
- Comunicació Establiments comercials
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Activitats Econòmiques
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Observacions
La presentació d'aquest tràmit faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen i pot comportar l'emissió d'una resolució si tècnicament es valora la necessitat de notificar prescripcions específiques amb motiu de la modificació i/o en el cas que la valoració tècnica municipal consideri que la modificació si que és substancial i/o significativa s'emetrà resolució expressa en el termini de 6 mesos que deixarà sense efecte la documentació, i obligarà a la persona titular a rectificar/complimentar/esmenar qualsevol condició des de l'endemà de la notificació en el termini que sigui concedit en la mateixa.
El projecte tècnic signat, ha d'anar visat pel col·legi professional o acompanyat de la pòlissa de Responsabilitat Civil del personal tècnic.
El projecte tècnic de l'activitat ha de constar de:
MEMÒRIA TÈCNICA: aporteu-la mitjançant la presentació de l''mprès "Projecte tècnic d'Activitats" complimentat (disponible a l'apartat ''Impresos).
PLÀNOLS d'emplaçament a escala 1:500 o 1:1000 i de planta del local a escala 1:50, 1:100 o 1:200, assenyalant la distribució d'elements, instal·lacions i maquinària.
Informació actualitzada el dia 28-10-2024