Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Modificació no substancial i no significativa d'una activitat existent


Tràmit que s'ha de realitzar a l'Ajuntament per posar en coneixement una modificació no substancial i no significativa que disposa d'expedient de regularització, ja sigui per autorització, llicència o comunicació.

Per poder qualificar una modificació com a no substancial i no significativa, d'acord amb la normativa vigent per a cada tipologia d'activitat, és necessària l'anàlisi i la intervenció de personal tècnic competent per valorar l'afectació en tots els casos, i caldrà justificar tècnicament que els canvis es troben en algun dels supòsits de modificació que es preveuen a:

  • l'article 59 de la llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control de les activitats.

  • l'article 4 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, i la TINSCI-DT17 d'octubre 2020, actualitzada al febrer 2023.

  • l'article 35 de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica, en concordància amb l'article 53 del Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica

  • l'article 29.5 de la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, en concordància amb l'article 127 del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
  • El personal tècnic municipal ha de poder valorar l'abast de la modificació que es produeix en l'establiment per determinar si és o no substancial, si és o no significativa i si afecta o no a les persones i al medi ambient, en aplicació de la normativa que correspongui en cada cas.

    Per aquest motiu el tràmit que correspongui vindrà determinat pel règim d'intervenció administrativa que hagi legalitzat l'activitat, si està sotmesa al règim de:

  • autorització ambiental, caldrà presentar la documentació tècnica pel tràmit d'autorització que haurà de resoldre el departament competent de la Generalitat de Catalunya, prèvia informació a l'ajuntament i amb l'informe municipal de compliment de la normativa sectorial en l'àmbit competencial que s'escaigui.

  • llicència municipal, caldrà presentar la documentació tècnica pel tràmit de llicència marcant l'opció de modificació, justificant tècnicament que la modificació no és substancial, ni és significativa, i que està en els supòsits que preveu la legislació vigent com a no substancials, ni significatives, aportant tota la documentació pertinent i prèvia acreditació de la taxa corresponent.

  • comunicació (prèvia, ambiental, recreativa), caldrà presentar la documentació tècnica pel tràmit de comunicació d'inici o modificació substancial i es justificarà tècnicament que la modificació ni es substancial, ni és significativa, i que està en els supòsits que preveu la legislació vigent com a no substancial i no significativa, aportant tota la documentació pertinent i prèvia acreditació de la taxa corresponent.
  • El tècnic responsable en qualsevol cas haurà de justificar i reflectir amb claredat que les condicions modificades d'una autorització, d'una llicència o d'una comunicació, les noves instal·lacions o la supressió d'existents de l'activitat, els canvis de configuració física de l'establiment, substitució d'elements estructurals/decoratius, introducció/eliminació de processos, l'ampliació/supressió d'activitats complementàries, etc. poden certificar-se i garantir-se que no es troben en els supòsits que la normativa estableix com a modificacions substancials i/o significatives, que no afecten a les persones o al medi ambient i han de posar-se en coneixement de l'administració competent.

    Caldrà justificar sempre que es tramiti una modificació no substancial i no significativa que es disposa, en tots els casos, de les actes de les inspeccions o controls periòdics/autocontrols als que estan obligats les persones titulars dels establiments, independentment del règim administratiu sigui de comunicació, de llicència o d'autorització.

    Les modificacions no substancials o substancials d'una activitat, un establiment o una instal·lació s'han de legalitzar mitjançant el formulari que correspongui d'acord amb el règim d'intervenció al que estigui sotmès (Llicència o Comunicació), marcant la casella de modificació.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Requisits previs

    Abans de modificar l'activitat o la instal·lació, la persona titular de la mateixa o la persona que la representa legalment, ha de realitzar els tràmits següents:

  • Controls periòdics/autocontrols als què s'ha sotmès l'activitat en compliment de la normativa que li sigui d'aplicació (certificats actes de les ECAs que han inspeccionat originals)

  • Obtenir llicència d'obres o haver comunicat l'execució de les obres per a la modificació d'adequació de l'activitat/establiment, si escau.

  • Des del 4 de desembre de 2017, en aplicació del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, totes les edificacions i establiments han de ser accessibles i utilitzables. Consulteu la informació bàsica sobre l'accessibilitat vigent DECRET 209/2023, de 28 de novembre pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.

  • Comprovar si per a dur a terme la modificació no substancial i no significativa són necessaris informes previs d'altres administracions i obtenir-los (informe favorable de l'Agència Catalana de Residus, de l'Oficina de Gestió Ambiental, acta favorable en matèria de seguretat contra incendis, declaració o informe d'impacte ambiental, informe favorable del departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia, etc.). Obtenir informe previ en matèria de incendis, en cas que l'activitat a desenvolupar estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

  • Obtenir tots els títols administratius habilitants per a dur a terme la modificació, si la normativa sectorial de l'activitat o la instal·lació ho exigeix.

  • En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, comproveu els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt . i presenteu Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d'un establiment on es comercialitzen o serveixen aliments (Real Decret Llei 191/2011).

  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Condicions per a la presentació

  • Caldrà haver obtingut els controls periòdics/autocontrols abans de presentar la documentació tècnica justificativa de la modificació no substancial, no significativa, sense haver obtingut els controls periòdics que caldrà aportar com a documentació tècnica essencial.

  • El formulari que es presenta per a justificar tècnicament la modificació no substancial i no significativa s'ha d'efectuar telemàticament, sota la responsabilitat del/la tècnic/a representant i de la persona titular de l'activitat, sens perjudici de que si recau resolució revisant les condicions tècniques per donar compliment normatiu, la persona titular haurà de fer efectiu l'ordre que sigui objecte de la resolució que es pronunciï sobre la modificació substancial i/o significativa..

  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Informació sobre el pagament de la taxa corresponent

  • La taxa que s'acreditarà per cobrir la tasca tècnica municipal d'anàlisi, valoració, revisió, verificació tècnica que confirma que la modificació és no substancial i no significativa es calcula d'acord amb l'OF. 3.33, article 8 relatiu al supòsit d'ampliació i/o de modificacions substancials sense ampliació de la superfície de l'activitat, i s'acreditarà el 50% de la taxa que li correspondria per primera instal·lació, sempre considerant dels metres quadrats de la superfície que sigui afectada per la modificació no substancial de l'activitat, i de si afecten al canvi o modificació del Vector Ambiental i de Seguretat (VAS) establert a l'Ordenança d'usos i activitats.
  • La gestió de la sol·licitud implica que el pagament ha d'haver-se fet abans de presentar la sol·licitud, a través del tràmit Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat amb projecte tècnic i certificat d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.


  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Informació sobre el compromís en resoldre i notificar la sol·licitud presentada

  • L'Ajuntament resoldrà sempre per les activitats amb expedients sotmesos a llicència, i potestativament per als casos d'activitats amb expedients de comunicació es reserva la facultat de resoldre en el cas de valoració sigui desfavorable vers la qualificació de modificació com a No substancial i No significativa. Només en el cas que la valoració tècnica municipal consideri que la modificació si que és substancial, i/o si que és significativa s'emetrà resolució expressa en el termini de 6 mesos que deixarà sense efecte el tràmit i la documentació continguda, i obligarà a la persona titular a rectificar/complimentar/esmenar qualsevol condició des de l'endemà de la notificació en el termini que sigui concedit en la mateixa.
  • Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament, l'OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir la modificació de l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent, i sempre que l'Administració no emeti resolució en contrari després d'haver verificat i valorat la conformitat de les dades que s'hi contenen.
  • Finalitzat el termini de 6 mesos per a emetre la resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    La no resolució i notificació en el termini de 6 mesos comporta la desestimació de la modificació no substancial i no significativa en el règim de llicència.
    En el cas del règim de comunicació comporta l'estimació de la modificació no substancial i no significativa, sens perjudici que en qualsevol moment l'administració podrà verificar/revisar i emetre resolució desestimant els efectes de la modificació en cas que es constati que en realitat es tracta de modificació substancial i/o significativa. En aquest cas es resoldrà i notificarà abans que transcorrin 6 mesos des de la constatació, el que permetrà a la persona interessada interposar el recurs de reposició administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent, sens perjudici de les accions disciplinàries en que el/la tècnic/a que comunica hagi pogut incorre.


  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Com es pot tramitar

    Qui el pot demanar?

    Les persones físiques o jurídiques (en règim d'autònoms, entitats i empreses o la seva representant legal) que vulguin modificar no substancialment i no significativament una activitat, instal·lació o establiment amb expedient preexistent vigent.

    En cas de presentar la sol·licitud en nom d'una altra persona, per representació, s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua i disposar dels documents que ho acreditin..

    Documentació que cal presentar

    Consulteu l'apartat d'Observacions, on consten tots els requisits de la documentació tècnica.

    En determinats supòsits, cal aportar també:

    En el supòsit que la persona que tramita la Comunicació no sigui la persona titular de l'activitat, cal aportar:

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Preu

    Perquè la modificació sigui vàlida és obligatori fer efectiu el pagament de la Taxa de serveis de legalització de les activitats i instal·lacions i de serveis ambientals. L'autoliquidació forma part de la tramitació telemàtica del formulari.

    En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.

    Termini de presentació

    Autoritzacions i llicències: abans d'efectuar la modificació, que no es podrà dur a terme fins que s'obtingui l'informe favorable de l'administració competent.
    Comunicacions: quan s'hagi efectuat la modificació, una vegada finalitzades les instal·lacions i obres necessàries, sota la responsabilitat del/de la tècnic/a que l'hagi valorat com a no substanciali no significativa, i sempre que no sigui necessària l'obtenció prèvia d'informe favorable de l'administració competent.

    Compromís en el termini de resolució

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la sol·licitud, amb la comprovació del pagament realitzat de la taxa corresponent i la documentació tècnica complerta, i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida per a poder valorar la modificació

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    6 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Negatiu, comporta la desestimació de la modificació no substancial i no significativa en el règim de llicència
    Positiu, comporta l'estimació de la modificació no substancial i no significativa en el règim de comunicació, sens perjudici que en qualsevol moment l'administració podrà verificar/revisar i emetre resolució desestimant els efectes de la modificació en cas que es constati que en realitat es tracta de modificació substancial i/o significativa.

    Impresos

    Servei responsable

    Activitats Econòmiques
    Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 000

    Observacions

    La presentació d'aquest tràmit faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen i pot comportar l'emissió d'una resolució si tècnicament es valora la necessitat de notificar prescripcions específiques amb motiu de la modificació i/o en el cas que la valoració tècnica municipal consideri que la modificació si que és substancial i/o significativa s'emetrà resolució expressa en el termini de 6 mesos que deixarà sense efecte la documentació, i obligarà a la persona titular a rectificar/complimentar/esmenar qualsevol condició des de l'endemà de la notificació en el termini que sigui concedit en la mateixa.

    El projecte tècnic signat, ha d'anar visat pel col·legi professional o acompanyat de la pòlissa de Responsabilitat Civil del personal tècnic.

    El projecte tècnic de l'activitat ha de constar de:

    MEMÒRIA TÈCNICA: aporteu-la mitjançant la presentació de l''mprès "Projecte tècnic d'Activitats" complimentat (disponible a l'apartat ''Impresos).

    PLÀNOLS d'emplaçament a escala 1:500 o 1:1000 i de planta del local a escala 1:50, 1:100 o 1:200, assenyalant la distribució d'elements, instal·lacions i maquinària.



  • Ajudes (informació complementària)

  • Informació actualitzada el dia 28-10-2024

    La meva carpeta ciutadana