Comunicació prèvia d'obres
Comunicació que es fa a l'ajuntament per a realitzar quasevol de les obres que es detallen a continuació, sempre que es facin en finques no catalogades ni destinades al desenvolupament d'una activitat o en solars inedificats.
No inclou obres i usos que segons la legislació urbanística només es puguin establir amb caràcter provisional, ni aquelles que afectin l'àmbi de protecció d'edificacions incloses al Catàleg d'edificis historicoartístics.
- CMOB - Obres d'escassa entitat i dificultat tècnica que no requereixen direcció facultativa ni projecte:
Tipus 1:
Tipus 2:
Les CMOB es poden tramitar per telèfon al 010, internet i a qualsevol Oficina de districte.
Les CNOB cal presentar-les per internet (Seu electrònica) o presencialment a l'OAC de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat
Si voleu assegurar-vos que per realitzar les obres que teniu previstes us cal presentar una comunicació prèvia davant l'ajuntament, respongueu les preguntes guiades del Qüestionari d'obres (compatible només amb Google Chrome).
Més informació
- » Catàleg de comunicacions i llicències d'obres - 2024
- » Condicions tècniques ubicació instal·lacions aprofitament energia solar
- » Procediment de bonificació en instal.lacions per aprofitament solar
»
Criteris en la presentació de projectes d'obres
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
Qui el pot demanar?
Les persones i empreses que han de fer petites obres que afectin a finques o solars inedificats.
Documentació que cal presentar
En obres de col·locació de tendals, aparells de climatització, tancaments, neteja de solars i similars
- Fotografia o fotografies que il·lustrin allò que es vol executar (còpia)
- Fotomuntatge, alçat o croquis (còpia)
- Memòria tècnica o descripció de les obres (còpia)
- Plànol d'emplaçament i croquis de les obres, si escau (còpia)
En obres d'arranjament de cobertes, instal·lació d'aparells d'aerotèrmia i similars
- Declaració responsable del personal tècnic competent (original)
- Memòria del projecte (descriptiva i constructiva) (original)
- Plànol d'emplaçament, de distribució i d'instal·lacions (original)
- Justificació del compliment de la normativa urbanística, CTE i accessibilitat de Catalunya (original)
- Declaració responsable per a l'execució d'obres que afectin els serveis de subministrament (original)
- Document d'acceptació de residus de la construcció (original)
En obres d'instal·lació de captadors solars
- Declaració responsable del personal tècnic competent d'implantació d'una instal·lació de captadors solars tèrmics o panells fotovoltaics en edificació existent (original)
- Plànol d'emplaçament (original)
- Fotomuntatge, perspectiva o seccions amb la ubicació dels captadors o panells (original)
- Pressupost d'execució material (PEM) desglossat (original)
- Memòria tècnica o projecte de les instal·lacions (original)
En els casos que calgui:
- Declaració responsable professional sobre fauna protegida (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
TaxesCMOB ................................ 19,49 €
CNOB tipus 1 ..................... 50,35 €
CNOB tipus 2 ................... 155,75 €
Termini de pagament: 3 dies naturals
Fiances
Reposició pav. estàndards .... 92,00 €/ml
Reposició pav. especials ....... 245,00 €/ml
ICIO
4 % del cost d'execució de l'obra
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
Si en el termini d'un mes a comptar de la presentació de la comunicació, l'Ajuntament no manifesta de manera motivada la disconformitat, l'actuació comunicada queda legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme amb la normativa aplicable.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Impresos
- Comunicació prèvia d'obres (presencial)
- Declaració responsable per l'exercici professional (urbanisme)
- Aportació documental
- Declaració responsable per l'exercici professional (instal·lació aprofitament energia solar)
- Declaració responsable per a l'execució d'obres que afectin els serveis de subministrament
- Declaració d'exempció del pagament de la taxa per serveis urbanístics (presencial)
- Declaració responsable professional sobre fauna protegida
-
Model de document d'acceptació de residus de la construcció
imprès
Servei responsable
Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat
Observacions
Aquest tràmit fa referència a les obres no subjectes a llicència municipal però subjectes a la comunicació prevista en l'article 10.3 de l'Ordenança municipal de llicències urbanístiques i l'art. 22 de la Llei 16/2015 de simplificació administrativa. Sempre s'han de tramitar prèviament a la seva execució.
El termini per a l'execució de les obres és el que s'indiqui a la comunicació. En el cas de no determinar termini d'execució, amb caràcter general s'estableix un termini d'inici de 3 mesos i de 6 mesos per a l'acabament, ambdues dates a comptar des de la presentació de la comunicació.
Les obres no poden iniciar-se fins que s'efectuï el pagament de la taxa.
El justificant de pagament de la liquidació acredita, davant d'una inspecció, de l'obtenció d'autorització municipal per fer les obres.
Es recorda l'obligatorietat de llençar la runa en un abocador legalment autoritzat.
Per poder executar els treballs de càrrega i descàrrega de materials que puguin tenir incidència en la circulació, s'haurà d'avisar prèviament a la Policia Municipal, via Seu electrònica (Autorització per a tall de carrer) o via telefònica (93 780 55 55) i obtenir la seva autorització.
Informació actualitzada el dia 23-1-2024